Portfolio

Op deze pagina kun je de vóór en na foto's zien van de verschillende klussen die ik gedaan heb. Het waren hele uiteenlopende klussen. Van het opnieuw indelen van een keuken, tot het opnieuw inrichten van een kantoor. Ook heb ik kledingkasten en ladekasten opnieuw logisch ingericht. Kleding gesorteerd op kleur, zodat je snel dat witte truitje kunt vinden dat zo mooi staat op die roze broek. Daarnaast heb ik een aantal boekenkasten mogen ontspullen en de boeken alfabetisch en op kleur terug gezet. 

*Vanwege privacy redenen deel ik alleen geselecteerde foto's van mijn 'solutions', als mijn klant daar expliciet toestemming voor heeft gegeven. 

Woning fotoklaar maken

Deze klant wilde in een week tijd haar woning fotoklaar hebben. Ik heb samen met een andere organizer in 24 uur organizen de klus geklaard. We hebben eerst de benedenverdieping aangepakt en op de tweede dag hebben we de bovenverdieping en de zolder onder handen genomen. 

We hebben gezorgd dat de woonkamer veel lichter en groter leek door spullen weg te halen, te verplaatsen en alles op te ruimen. Geen rondslingerende spullen meer en ook bovenop de kasten ruimte gemaakt en spullen verplaatst. 

De bijkeuken hebben we opgeruimd door spullen van de planken en de side table in het kastje te plaatsen. Alle etenswaren op de planken werden verdeeld in categorieën en gedeeltelijk in mandjes gedaan. Op die manier ziet het er nu veel overzichtelijker uit en is het opgruimder. 

Op de bovenverdieping werden de hobbyspullen alvast in dozen gedaan voor de verhuizing en werd de werkkamer ook opgeruimd. Het bureau werd vooral leeggehaald en de boeken werden netjes op grootte in de boekenkasten geplaatst. Dit oogt veel netter, ruimtelijk en het ziet er frisser uit op de foto's. 

De zolder werd vooral netter opgeruimd. De spullen werden bijelkaar gezet in de ruimtes onder het schuine dak. Daardoor werd duidelijker wat een prachtige ruimte het is. Groot genoeg om er een 4e slaapkamer te maken en genoeg ruimte om spullen die niet vaak gebruikt worden op te slaan. 

Als een huis opgeruimd is ziet het er op de foto's veel groter, frisser en aantrekkelijker uit. Een potentiële koper ziet dan ook sneller de voordelen en de ruimtes van het huis op een aantrekkelijkere manier en kan zichzelf er ook sneller zien wonen. Een woning komt gewoon beter tot zijn recht is mijn mening. 

 

Binnenplaats opruimen

Bij deze klant heb ik de ruimte (patio) tussen het huis en het schuurtje georganized. Het was volgestroomd met allerlei spullen en het gaf een rommelige aanblik. We hebben alle spullen onder handen genomen en alleen terug gezet wat daar thuis hoort. Nu is het een gezellige plek geworden en kan ze haar spullen makkelijk pakken en terug leggen op de plek waar het hoort.

Zolderopruiming

Annelies heeft een prachtig huisje met een hele mooie grote zolder. Haar zolder gebruikt ze voor haar eigen bedrijf en om thuis te werken voor haar baan in loondienst. Door het klussen, tijdgebrek en een vol hoofd was de zolder verandert in een rommelig geheel en was het voor haar niet meer fijn om daar te werken. Steeds vaker deed ze dat in de woonkamer wat zeker niet ideaal was. We gingen samen aan de slag en na twee werkafspraken zag de zolder er weer picobello uit. Het kluswerk werd afgemaakt, kasten geplaatst en al haar werkspullen kregen een eigen vaste plek. 

Schuuropruiming

Deze mevrouw huurde mijn diensten in om haar schuurtje op te ruimen. Het was in de loop der tijd helemaal volgestroomd met allerlei spullen en daardoor was de schuur overvol en kon ze haar fiets er ook niet meer in kwijt. Op een zaterdag stroopten we samen de mouwen op. Haalden de schuur bijna helemaal leeg en richten hem samen opnieuw in. Alleen de spullen die nog goed en bruikbaar waren werden in categorieën terug geplaatst. Aan het eind van de dag had ze weer een fijne opgeruimde schuur waarin ook haar fiets weer gestald kan worden!

Kantoorkasten organizen

Deze klant wilde graag de kasten op zijn werkplek opruimen en zijn spullen een vaste plek geven. Als eerste besloot ik dat de oranje en groene bakken veel te fel van kleur waren en besloot (mijn zijn instemming) deze te vervangen voor grijze manden. Dat staat veel rustiger, vooral omdat ze bijna dezelfde kleur hebben als de kasten waar ze in staan. De boeken heb ik verplaatst naar de open boekenkast. Eerst werden ze één voor één uit de kast gehaald, bekeken door de eigenaar en alleen de boeken waarvan hij zeker wist dat hij ze nog zou gaan gebruiken voor onderzoek en zijn colleges gingen terug in de kast. In de dichte kast worden nu tentamens, scripties en onderzoekmateriaal bewaard. De deuren kunnen gesloten worden en ook dat geeft een rustigere uitstaling. 

Zolderkasten organizen

Deze klant heeft op haar zolderverdieping prachtige kasten met schuifdeuren. Het enige wat daarin nog ontbrak was een systeem en die had ik natuurlijk wel voor haar. Ik heb samen met haar alle spullen uitgezocht. Wat bewaard werd ging in doorzichtige plastic bakken en werd per categorie teruggeplaatst. Op die manier hebben we alle drie de kasten aangepakt en het resultaat was prachtig. Eindelijk heeft deze klant overzicht en al haar spullen netjes opgeborgen. Geen chaos meer maar overzicht. Nu hoeft ze niet meer te zoeken naar spullen en weet ze precies waar alles ligt en hoort. 

Woonkamerkast organizen

In vijf jaar tijd "stroomt" een kast vol. Er wordt van alles even snel neergelegd en het werd steeds voller en lastiger om nog iets te vinden. We hebben de kast plank voor plank leeggehaald. De boeken verdeeld in categorieën en ze daarna op grootte terug geplaatst. De losse verzorgingsproducten gingen grotendeels naar de badkamer en alleen de spullen die dagelijks gebruikt worden mochten terug in de kast. 

Knutselkast organizen 

Deze knutselkast was helemaal volgestroomd. Alles werd er uiteindelijk snel even ingegooid als de eetkamertafel opgeruimd moest worden. Spullen terug vinden werd steeds lastiger en als de deuren open gingen viel er regelmatig iets uit. Samen met de Diane heb ik de kast helemaal leeggehaald. Alle spullen uitgezocht. Categrorieën gemaakt. Spullen in bakken en manden gedaan. Daarna werd alles wat bewaard moet worden en gebruikt wordt terug geplaatst in de kast. Het resultaat is veel meer overzicht, weten waar alles staat en heel makkelijk alles kunnen vinden en na het knutselen weer kunnen opruimen. 

Keuken ontspullen en opnieuw indelen

Deze klant kreeg een nieuw keukenblad en wilde dolgraag van te voren al haar kastjes en lades opruimen. Dit was voor mij een leuke uitdaging aangezien de kastjes en lades overvol waren. Samen gingen we aan de slag. Haalden alles per kastje of lade eruit. We keken naar de houdbaarheidsdatum en alles wat nog te gebruiken was en regelmatig gegeten werd, werd terug geplaatst. De meeste etenswaren gingen in bakjes of doorzichtige bussen. Zo kan de klant snel zien wat erin zit en hoeveel ze nog heeft. Op die manier zie en weet je beter wat je in huis hebt. Grijp je niet mis en koop je ook niet teveel voorraad. 

Werkplekorganizing

Ik heb de kantoorspullen kast van dit secretariaat onder handen mogen nemen. Wat mij als eerste opviel toen ik het secretariaat binnen kwam was dat er heel veel spullen bovenop de kast stonden. Dit zorgde voor een onrustige en rommelige aanblik. Ik had gelijk wel door dat het er bovenop stond omdat in de kast geen ruimte voor deze spullen was. Als eerste heb ik dan ook de binnenkant van de kast plank voor plank leeggehaald. Gekeken of alles wat erin stond ook in deze kast thuishoorde. Zo niet, dan ging het naar een andere plek. Spullen die niet meer gebruikt werden, stuk of incompleet gingen ook weg en zo ontstond er al meer ruimte. Daarna maakte ik van alle spullen categoriën en zette het opnieuw terug in de kast. Dit keer in grote en kleineren grijze manden. De manden zorgen ervoor dat alles een eigen vaste plek krijgt en niet meer zomaar door elkaar kunnen raken. Je ziet als je naar beide foto's kijkt een groot verschil vind ik. Van onoverzichtelijk, vol en rommelig naar opgeruimd, overzichtelijk en opgeruimd!

Praktijkruimte / werkkamer inrichten

Deze kamer was vol en rommelig en moest gereed gemaakt worden om te fungeren als kantoor/ spreekkamer. Ik heb eerst de hele kamer leeg laten halen. We hebben de vloerbedekking eruit gehaald en er laminaat voor in de plaats gelegd. Dit oogde gelijk al een stuk frisser en moderner. Voor de ramen kwamen mooie lange vitrage die tot op de grond hangt. Dit zorgt voor minder inkijk en een fijnere uitstraling. Daarna werden de twee bureaus tegen het raam geplaatst en kon de verdere inrichting plaatsvinden. Het resultaat was een open, fris, modern en werkbare ruimte!

Eén dag keuken organizing 

Deze klant had een mooie en moderne keuken, maar geen fijne inrichting. Samen met hem heb ik de hele keuken opnieuw ingedeeld. In de keuken kwam alleen te liggen wat dagelijks gebruikt wordt. De voorraad ging naar de bijkeuken. Daarvoor werden planken aan de muur opgehangen. Als kers op de taart heb ik voor hem een koffie en thee hoek ingericht. Alles bij elkaar wat je nodig hebt om een lekker kopje thee of koffie te zetten. 

De bijkeuken organizen

De oude situatie 

In de bijkeuken stonden allerlei spullen op de vloer. Ik heb gelijk als tip gegeven om planken aan de muur te maken of een dichte kast te plaatsen. Voordat we samen aan de slag gingen in de keuken heeft hij de planken laten ophangen. Op de planken werd alle voorraad geplaatst en in de keuken alleen de spullen die daar horen en dagelijks gebruikt worden. Boven de wasmachine hebben we alle benodigdheden om de was te doen geplaatst. Lekker bij de hand en makkelijk te pakken. Na afloop was het keukenblokje in de bijkeuken opgeruimd en hadden alle spullen een eigen vaste plek gekregen. 

De nieuwe situatie 

In de bijkeuken zijn drie planken aan de muur bevestigd. Alle overbodige spullen zijn weggehaald, de spullen die niet gebruikt werden gingen naar de kringloop. De voorraad is van de grond en het aanrecht gehaald en op de planken gezet.

De schoonmaakspullen en de stofzuiger zijn uit de garage gehaald en in de bijkeuken gezet. Alle spullen die nodig zijn om kleding te wassen zijn boven de wasmachine geplaatst. Zo heeft hij lekker alles bij de hand en wordt ook de bijkeuken optimaal benut. 

Woonkamer opnieuw inrichten

De oude situatie

De woonkamer staat erg vol. De klant wilde het graag huiselijk en gezellig hebben, maar nu staan en liggen er veel te veel spullen. Wat de klant zeker niet wil is dat het kaal en ongezellig is. We beginnen bij de voorste ramen. We halen de spullen eruit en de klant bepaalt meteen of hij het wil houden, of dat het naar de kringloop kan. We richten de vensterbanken gelijk opnieuw in naar de smaak van de klant. Ik let erop dat kleuren en items bij elkaar passen, maar laat de klant beslissen. Nadat de beide vensterbanken gedaan zijn, oogt het al een stuk rustiger en zijn de items beter op elkaar afgestemd. De spullen die de klant niet meer terug wilt plaatsen, zetten we gelijk in een kratje. Als we klaar zijn breng ik dat naar de kringloop. 

De nieuwe situatie 

Alle overbodige spullen die de klant ook niet meer mooi vindt staan, halen we weg. We kiezen voor twee kleuren voor de losse kussentjes op de bank. Tijdens het organizen komt de klant erachter dat hij goudkleurige items mooi vindt. De nieuwe basiskleuren zijn nu donkergrijs, geel/ goudkleur en groen (planten). De kist die in de gang staat wordt in de woonkamer geplaatst. Hier kan het speelgoed voor de neefjes en nichtjes in. Netjes opgeruimd en uit het zicht. We zetten dezelfde kleur items bij elkaar. In iedere vensterbank zijn de spullen beter qua kleur op elkaar afgestemd. De eettafel wordt iets verplaatst. Als we klaar zijn ziet de kamer er ruimer uit, frisser en rustiger. Het hele huis komt op deze manier meer tot zijn recht. De klant heeft nu meer het gevoel dat het zijn huiskamer is en komt nu ook echt thuis. 

Tv meubellades opnieuw inrichten

De oude situatie

De twee lades zitten overvol en er ligt van alles door elkaar. Eerst wordt de onderste lade onder handen genomen. We halen alles eruit en bepalen gelijk of het straks weer terug gaat in de lade. De spullen die er niet in thuis horen leggen we apart. Daarna wordt de bovenste lade leeggehaald. De spullen die er niet thuis horen worden apart gelegd, zodat het in één keer naar de juiste ruimte gebracht kan worden. 

De nieuwe situatie 

De bovenste lade is nu voor de kaarsen, waxinelichtjes en een bakje waar kaartjes in zitten. Het is nu ook duidelijk welke spullen in deze lade horen. Doordat er nu mandjes in staan is het ook makkelijker om items op de juiste plek terug te leggen. De onderste lade wordt ingericht voor spellen, controllers, kabeltjes en items die daar mee te maken hebben. 

Zin om met mij aan de slag te gaan? Plan geheel vrijblijvend een afspraak met me in.